Vi bruger cookies på Lejebolig for bl.a. at kunne give dig den bedste søgeoplevelse.
Du kan læse mere om vores cookie-regler her.

Lejebolig.dk satser på dagsaktuelle Tv-kampagner

Lejebolig.dk går nu nye reklame-veje med dagsaktuelle Tv-kampagner for bedre at kunne måle effekten af markedsføringsomkostningerne ved Tv-spots.

Gennem nytænkning af traditionelle Tv-kampagner satser Lejebolig.dk på såkaldt ”live”-Tv-reklamer i arbejdet med at forbedre den målbare effekt af markedsføringsomkostningerne ved Tv-reklamer mere nøjagtigt.

Kampagnen er målrettet de 18-27-årige og begyndte den 30. juli, samme dag som de studerende fik besked på, hvilket studie de kom ind på.

-Den nye satsning betyder, at vi i højere grad kan forholde os mere kritisk til effekten af markedsføringsaktiviteter, hvilket specielt er vigtigt på Tv, hvor man skal have forholdsvis dybe lommer for at kunne være med, siger direktør for Lejebolig.dk, Michael Eggert.

I en periode på tre uge vil der hver dag blive optaget tre spritnye reklamespots om morgenen med højaktuelle lejeboliger, som uploades og vises på Tv samme dag.

Seerne vil få helt specifikke lejligheder fra Lejebolig.dk præsenteret ned på produktniveau, og i alt optages 45 ”live”-Tv-spots, og produktionen bliver til i samarbejde med Hawaii Film. Tv-reklamerne vises på MTG og SBS Discovery Medias Tv-kanaler, hvor man begge steder ser frem til at få afprøvet den nye satsning.

-Måden at afvikle de her Tv-spots på er noget, vi ikke har gjort før, og vi er derfor meget spændte på afviklingen af det hele, siger Christian Magleby, Key Account Manager hos SBS Discovery Media.

Mere retvisende vurdering af ROI

-Med den nye måde at tænke TV-spots på, vil vi mere retvisende kunne vurdere vores ROI i forhold til markedsføringsaktiviteten, siger Michael Eggert.

Lejebolig.dk er en ren online forretning og dermed datadrevet, hvor alt bliver målt og testet. Eksempelvis testes budgetter primært af online, det giver muligheden for at måle effekten ned til mindste detalje, hvilket har været en udfordring med andre kanaler herunder tv.

-Et problem, som vi dog forsøger nu at løse ved at køre disse "live"-kampagner, der giver mulighed for at måle effekten direkte på specifikke annoncer hver dag og samtidig fokuseres markedsføringen på det helt centrale ved vores service nemlig de ledige boliger, man kan leje, siger Michael Eggert.

For ydereligere kontakt og information:

Direktør for Lejebolig.dk Michael Eggert 27112750 michael@bolig.dk
Oplever du fejl på sitet?