Vi bruger cookies på Lejebolig for bl.a. at kunne give dig den bedste søgeoplevelse.
Du kan læse mere om vores cookie-regler her.

Spørgsmål & Svar (FAQ)

Du kan finde svar på rigtig mange spørgsmål her på siden, så du kan muligvis også finde svaret på dit. Vi har samlet de
spørgsmål vi oftest får, så prøv at se, om du kan hjælpe dig selv.

Generelt


Jeg har glemt mit login - hvad gør jeg?
Hvordan ændrer jeg mine personlige oplysninger, min annonce eller mit login
Jeg har fået ny email, men kan ikke rette den selv - hvad gør jeg?
Hvordan sletter jeg min bruger?
Bruger Lejebolig.dk cookies og hvordan sletter jeg dem?

Betaling, faktura og vilkår


Jeg har ikke kreditkort. Kan jeg betale på en anden måde?
Hvor finder jeg betalingsvilkår?
Jeg har problemer med at gennemføre en betaling - hvem skal jeg kontakte?
Er betalingen på Lejebolig.dk sikker?
Hvor finder jeg faktura for mine køb?
Jeg har spørgsmål til min regning - hvem kontakter jeg?
Hvor finder jeg de betalingsvilkår, jeg har accepteret i forbindelse med oprettelse af min PlusPakke?

Boligsøgende


Jeg vil gerne have en email, når en matchende bolig annonceres - hvad gør jeg?
Hvordan afmelder jeg den daglige boligmail med seneste lejeboliger?
Kan man ringe til Lejebolig.dk og få flere informationer om en annoncør eller bolig?
Hvordan kontakter jeg udlejere?
Jeg kan ikke se udlejer telefonnummer eller email - hvad gør jeg?
Hvordan sletter eller inaktiverer jeg min BoligsøgerAnnonce?
Hvordan afmelder jeg min PlusPakke?
Jeg har købt en BoligsøgerPakke, men kan ikke se kontaktinfo på annoncer - hvad gør jeg?
Hvilke annoncer vises i søgeresultatet, når jeg søger boliger?

Udlejere


Er det gratis at annoncere sit lejemål på Lejebolig.dk?
Jeg har mange lejemål og vil gerne have hjælp til indrykning - hvem skal jeg kontakte?
Hvordan redigerer eller sletter jeg min udlejningsannonce?
Hvor længe er min udlejningsannonce aktiv?
Hvor meget må jeg opkræve i depositum og forudbetalt husleje?
Jeg vil gerne oprettes som StorUdlejer - hvad gør jeg?
Jeg vil gerne annoncere på Lejebolig.dk - hvad gør jeg?
Er det tilladt at kontakte andre annoncører med henblik på at tilbyde ydelser eller produkter?

Jeg får fejl eller har problemer med at anvende sitet


Jeg kan ikke logge ind - hvad gør jeg?
Jeg har fået en server error, en fejlside eller anden fejl - hvem skal jeg kontakte?
Jeg vil gerne anmelde en bolig, som er udlejet, fejlagtig eller virker suspekt - hvem kontaker jeg?

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?


Kontakt kundeservice, som gerne vil hjælpe dig.

Generelt

Jeg har glemt mit login - hvad gør jeg?


Har du glemt dit login kan du få det tilsendt dit password ved at klikke på "Login" øverst på denne side og anvende linket "Glemt adgangskode?". Er du ikke sikker på, hvilken email du er tilmeldt med eller løser det ikke problemet er du velkommen til at kontakte kundeservice her.

Tilbage til toppen ^

Hvordan ændrer jeg mine personlige oplysninger, min annonce eller mit login


Du kan ændre dine personlige informationer, din boligsøgerannonce eller dine logininformationer under Min konto, når du er logget ind.
Tilbage til toppen ^

Jeg har fået ny email, men kan ikke rette den selv - hvad gør jeg?


Ønsker du at ændre din email, bedes du kontakte kundeservice. Vi kan ændre den for dig.

Hvordan sletter jeg min bruger?


Det er desværre ikke muligt at slette sin bruger helt, hvis du er oprettet for mindre end 2 år siden, da data gemmes til dokumentation i eventuelle sager, der måtte kræve det. Er din bruger ældre end 2 år gammel, kan du kontakte kundeservice, som kan slette brugeren for dig.

Tilbage til toppen ^

Bruger Lejebolig.dk cookies og hvordan sletter jeg dem?


Lejebolig.dk bruger cookies til en række funktioner, der skal gøre din søgning på Lejebolig.dk mere bruger-venlig. Læs mere om cookies på Lejebolig.dk her

Tilbage til toppen ^

Betaling, faktura og vilkår


Jeg har ikke kreditkort. Kan jeg betale på en anden måde?


Du kan betale med Dankort og de fleste internationale kreditkort. Vi tilbyder pt. ikke andre betalingsmidler.

Tilbage til toppen ^

Hvor finder jeg betalingsvilkår?


Du finder betalingsvilkår for PlusPakken på betalingssiden og her. Betalingsvilkårene skal til hver en tid aktivt accepteres, før betalingen kan gennemføres, ligesom disse mailes ligeledes til dig i forbindelse med dit køb.

Tilbage til toppen ^

Jeg har problemer med at gennemføre en betaling - hvem skal jeg kontakte?


Kontakt kundeservice, som med glæde vil hjælpe dig.

Tilbage til toppen ^

Er betalingen på Lejebolig.dk sikker?


Ja, alle betalinger på Lejebolig.dk foregår via en sikker og SSL-krypteret forbindelse. Betalingen er valideret og godkendt af PBS.

Tilbage til toppen ^

Hvor finder jeg faktura for mine køb?


Du finder fakturaer for dine køb under Min konto.

Tilbage til toppen ^

Jeg har spørgsmål til min regning - hvem kontakter jeg?


Kontakt kundeservice, som med glæde vil hjælpe dig.

Tilbage til toppen ^

Hvor finder jeg de betalingsvilkår, jeg har accepteret i forbindelse med oprettelse af min PlusPakke?


I forbindelse med dit køb af PlusPakken har du accepteret betalingsvilkårene for abonnementet aktivt ved at klikke af i "Bekræft, at du accepterer vores betalingsbetingelser for abonnement". Kontakt kundeservice for spørgsmål omkring betalingsvilkår.

Tilbage til toppen ^

Boligsøgende

Jeg vil gerne have en email, når en matchende bolig annonceres - hvad gør jeg?


Opret din egen boligagent her og få besked, når der annonceres en matchende bolig.

Tilbage til toppen ^

Hvordan afmelder jeg boligagenten?


Du kan altid afmelde boligagenten her. Har du problemer med at afmelde dig, kan du altid kontakte kundeservice.

Tilbage til toppen ^

Kan man ringe til Lejebolig.dk og få flere informationer om en annoncør eller bolig?


Det er ikke muligt at få flere informationer om en annoncør eller boliger ved at ringe til Lejebolig.dk. Boligerne på Lejebolig.dk annonceres af en lang række private og professionelle udlejere, og spørgsmål skal derfor rettes direkte til disse via deres annoncer. Ønsker du at kontakte udlejere straks via deres annoncer kan du gøre det ved at købe en BoligsøgerPakke på annoncerne.

Tilbage til toppen ^

Hvordan kontakter jeg udlejere?


Du kan kontakte udlejere via telefon eller email på deres annoncer, såfremt du har en aktiv boligsøgerpakke.

Tilbage til toppen ^

Jeg kan ikke se udlejer telefonnummer eller email - hvad gør jeg?


Køb en BoligsøgerPakke via en af boligannoncerne, som blandt andet giver StraksAdgang til udlejeres kontaktinformationer.

Tilbage til toppen ^

Hvordan sletter eller inaktiverer jeg min BoligsøgerAnnonce?


Du kan inaktivere din boligsøgerannonce her, så den ikke længere vises for udlejere på Lejebolig.dk.

Tilbage til toppen ^

Hvordan afmelder jeg min PlusPakke?


Du kan til hver en tid afmelde din PlusPakke under betalingscenter, som du finder under Min konto, når du er logget ind. Når du afmelder din PlusPakke vil du modtage en bekræftelsesmail på afmeldingen indenfor 10 minutter. Har du problemer med at afmelde pakken er du naturligvis velkommen til at kontakte kundeservice.

Tilbage til toppen ^

Jeg har købt en BoligsøgerPakke, men kan ikke se kontaktinfo på annoncer - hvad gør jeg?


Prøv at logge ud, lukke din browser ned og start den op igen. Log herefter ind, hvorefter problemet skulle være løst. Kan du stadig ikke se kontaktinfo, så tryk på Ctrl + F5. Løser det ikke problemet er du velkommen til at kontakte kundeservice, som kan hjælpe dig.

Tilbage til toppen ^

Hvilke annoncer vises i søgeresultatet, når jeg søger boliger?


Når du søger bolig på Lejebolig.dk vises ledige boliger til leje og reserverede boliger, som kan blive ledige igen. Udlejede boliger og arkiverede boliger vises ikke i søgeresultatet, men du kan altid komme videre fra disse annoncer ved klik i boksen øverst på annoncen.

Tilbage til toppen ^
Udlejere

Er det gratis at annoncere sit lejemål på Lejebolig.dk?


Annoncering af lejemål på Lejebolig.dk er gratis. Du har mulighed for at købe tilvalg til din annonce, såfremt du finder det relevant.

Tilbage til toppen ^

Jeg har mange lejemål og vil gerne have hjælp til indrykning - hvem skal jeg kontakte?


Kontakt kundeservice, som kan hjælpe dig videre. Vi tilbyder gratis indrykningsservice for udlejere med flere lejemål.

Tilbage til toppen ^

Hvordan redigerer eller sletter jeg min udlejningsannonce?


Du kan redigere eller melde din bolig udlejet på din boligadministration i topmenuen, når du er logget ind.

Tilbage til toppen ^

Hvor længe er min udlejningsannonce aktiv?


Din udlejningsannonce løber i 28 dage. Er din annonce løbet ud kan du genaktivere den fra din boligadministration.

Tilbage til toppen ^

Hvor meget må jeg opkræve i depositum og forudbetalt husleje?


Du har som udlejer ret til at kræve et beløb svarende til maksimalt 3 måneders husleje i depositum. Dette beløb er forbeholdt vedligeholdelse af lejligheden ved lejers fraflytning (maling m.v.). Udover 3 måneders depositum har du ret til at kræve op til tre måneders forudbetalt leje som garanti, som dækker de(n) sidste måned(er) af lejeperioden.

Tilbage til toppen ^

Jeg vil gerne oprettes som StorUdlejer - hvad gør jeg?


Kontakt kundeservice, som kan hjælpe dig videre. Vi har en lang række fordele for udlejere med flere lejemål.

Tilbage til toppen ^

Jeg vil gerne annoncere på Lejebolig.dk - hvad gør jeg?


Kontakt kundeservice, som kan hjælpe dig videre med annoncering af dine lejemål.

Tilbage til toppen ^

Er det tilladt at kontakte andre annoncører med henblik på at tilbyde ydelser eller produkter?


Korrespondance med udlejere må kun omhandle konkrete lejemål, der annonceres, og ikke have generel karakter eller tilbyde andre ydelser eller produkter. Overtrædelse af dette anses som et brud på Lejebolig.dk's vilkår og vil medføre blokering for fremtidig brug af Lejebolig.dk samt eventuelt krav om erstatningsansvar.

Tilbage til toppen ^

Jeg får fejl eller har problemer med at anvende sitet

Jeg kan ikke logge ind - hvad gør jeg?


Har du glemt dit login kan du få det tilsendt via login-linket i topmenuen. Er du ikke sikker på, hvilken email du er tilmeldt med eller løser det ikke problemet er du velkommen til at kontakte kundeservice her.

Tilbage til toppen ^

Jeg har fået en server error, en fejlside eller anden fejl - hvem skal jeg kontakte?


Får du fejl på sitet, skal vi bede dig kontakte kundeservice. Vi vil gerne høre om alle typer fejl, men også om funktioner, du ikke mener fungerer optimalt.

Tilbage til toppen ^

Jeg vil gerne anmelde en bolig, som er udlejet, fejlagtig eller virker suspekt - hvem kontaker jeg?


Vil du anmelde en bolig, skal vi bede dig kontakte kundeservice. Vi sætter pris på alle typer henvendelser vedrørende annoncer, der er udlejede, fejlagtige eller som virker suspekte.

Tilbage til toppen ^
Oplever du fejl på sitet?